من و تو

پاره‌ای از هستی

1392/9/21 10:00
نویسنده : رها
298 بازدید
اشتراک گذاری

لاک پشت پشتش‌ سنگین‌ بود و جاده‌های‌ دنیا طولانی. می‌دانست که‌ همیشه‌ جز اندکی‌ از بسیار را نخواهد رفت. آهسته آهسته‌ می‌خزید، دشوار و کُند و دورها همیشه‌ دور بود. سنگ‌پشت‌ تقدیرش‌ را دوست‌ نمی‌داشت‌ و آن‌ را چون‌ اجباری‌ بر دوش‌ می‌کشید.

 

پرنده‌ای‌ در آسمان‌ پر زد، سبک و سنگ‌پشت‌ رو به‌ خدا کرد و گفت: این‌ عدل‌ نیست، این‌ عادلانه نیست. کاش‌ پشتم‌ را این‌ همه‌ سنگین‌ نمی‌کردی. من‌ هیچ‌گاه‌ نمی‌رسم. هیچ‌گاه. و در لاک سنگی‌ خود خزید، به‌ نیت‌ ناامیدی.

خدا سنگ‌پشت‌ را از روی‌ زمین‌ بلند کرد. زمین‌ را نشانش‌ داد. کُره‌ای‌ کوچک بود و گفت: نگاه‌ کن، ابتدا و انتها ندارد. هیچ کس‌ نمی‌رسد؛ چون‌ رسیدنی‌ در کار نیست. فقط‌ رفتن‌ است. حتی‌ اگر اندکی.. و هر بار که‌ می‌روی، رسیده‌ای.. و باور کن‌ آنچه‌ بر دوش‌ توست، تنها لاکی‌ سنگی‌ نیست، تو پاره‌ای‌ از هستی‌ را بر دوش‌ می‌کشی پاره‌ای‌ از مرا.

خدا سنگ‌پشت‌ را بر زمین‌ گذاشت.. دیگر نه‌ بارش‌ چندان‌ سنگین‌ بود و نه‌ راهها چندان‌ دور. سنگ‌پشت‌ به‌ راه‌ افتاد و گفت: “رفتن”، حتی‌ اگر اندکی.. و پاره‌ای‌ از خدا را با عشق‌ بر دوش‌ کشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

مامان سویل
21 آذر 92 11:55
رها
پاسخ
مامان هيراد
21 آذر 92 17:16
وقتي چترت خداست بگذار باران سرنوشت هرچه ميخواهد ببارد
رها
پاسخ
واقعادرست گفتی تا خدا هست و چترش بالاسر ماست بذاریم هر چی میخواد بشه
مامان تینا و رایان
21 آذر 92 18:40
رها جون یکی از نظراتم بهت نرسیده یه قالب وبلاگ دیگه هم معرفی کرده بودم...این قالبت خیلی غم داره mispleased childhood???
رها
پاسخ
نه شادی جون هیچی نرسید به جز همون یه دونه غمگین ؟ نمیدونم ولی شادی جون یه جوری من و شاد میکنه وقتی این کوچولو و میبینم
مامان تینا و رایان
21 آذر 92 18:42
سر ظهر اومدم نظر دادم بازم ظاهرا نیومده..این داستان خیلی مفهوم دار بود ممنون..اینکه از مشکلات زندگی با صبر و تحمل عبور کنیم
رها
پاسخ
چرا اومده نظرت عزیزم من دیر جواب دادم این داستان واقعا زیباست به نظر من هم
مامان ستاره
21 آذر 92 21:51
خیلی زیبا بود عزیزم ممنون از نوشته های زیبایت ... خوبی گلم ..
رها
پاسخ
خوبم ستاره جون تو خوبی عزیزم ، بهتری ؟
مامان تینا و رایان
22 آذر 92 19:59
به انگلیسی نوشته mispleased childhood یعنی دوران کودکی که ازش لذت نبرده..یعنی کسی که دوران کودکی بدی رو گذرونده.. البته نظر شماست ولی جمله ای که نوشته شده بار منفی داره..
رها
پاسخ
راس میگی شادی جون به بار منفیش فک نکرده بودم الان عوض میکنم
مامان تینا و رایان
22 آذر 92 20:02
خصوصی رو چک کن
رها
پاسخ
الان
سعیده مامان آنیسا
23 آذر 92 19:31
عالی بود
رها
پاسخ
فدااااااااااااات
ندا
23 آذر 92 22:52
سلام رها جونم كجايي؟ دلم برات تنگ شده
رها
پاسخ
من اینجااااااام منم دلم واست تنگ شده ندا جونم
مامان آیسو وآیسا
24 آذر 92 10:33
خصوصی رها جوووووووووووووووووووون
رها
پاسخ
فدات مهروبوووووووون
مائده
24 آذر 92 12:13
نوشته ات خیلی قشنگ بود رهاجون ازخوندنش لذت بردم واقعا
رها
پاسخ
فدات عزیزم
مامان تینا و رایان
24 آذر 92 13:23
رها چی شد؟؟؟ زود بیا ببینم ..کجایی؟
رها
پاسخ
الان اومدم
مامان نگار
24 آذر 92 18:50
سلام ،توي اين اوضاع روحي من واسم يه پيام خوب و اميدواركننده بود .ممنون از قلم قشنگتون
رها
پاسخ
فدات شم دوست خوبم ، ایشا... که همیشه خوب ببینمت
مامان هيراد
25 آذر 92 14:16
سبدي هست در انديشه من كه پراز گل بدهم هديه به تو غافل از آنكه تو خود ناب تري يك جهان گل بخورد غبطه به تو
رها
پاسخ
خیلی قشنگ بود مرسی که واسم پیامای قشنگ میذاری - لذت میبرم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به من و تو می باشد